Navigation Menu+

Kredīta ņemšana, kā stila lieta?

Posted on Nov 20, 2015 by in Par visu |

Mode un stils veidojas no tā, ka populāri vai slaveni cilvēki sāk nēsāt kaut ko interesantu un tāpēc, ka lielākā daļa cilvēku uz viņiem skatās tad arī tas pārtop par stilu un pēc tam lielākā sabiedrības daļa sāk šīs lietas pirkt un nēsāt. Un tā tas ir ar visu sākot no apģērba un beidzot pat mobilajiem telefoniem un automašīnām, jo neviens nepirkt, piemēram, Aston Martin automašīnu, ja viņa nebūtu Džeimsa Bonda filmās, kā galvenais skaistuma objekts. Nu tad lūk, manuprāt, mūsdienās ar kredītiem un it īpaši ātrajiem kredītiem ir noticis kaut kas līdzīgs, jo cilvēki ņem kredītus, jo redz, ka to dara to apkārtējie un bieži vien tiek šādi slikti iespaidoti.

Es negribu teikt, ka šie pakalpojumi ir slikti un tieši otrādi, tie sniedz palīdzību grūtās situācijās ar interneta palīdzību, un tos ir iespējams dabūt dažu minūšu laikā, kas ir fenomenāli. Bet mani vairāk interesē, kā šie pakalpojumi ieguva tik lielu popularitāti un kā tie ienāca mūsu tirgū. Iedomājieties aptuveni 2006. vai 2007. gadu, kad sāka parādīties pirmie šāda veida aizdevēji, tad neviens ar internetu neņēma kredītus, bet tagad lielākā daļa īstermiņa kredītsaistību notiek tieši ar interneta palīdzību, kas tad ir ļoti aizraujoši. Iedomājieties, tajā 2007. gadā pirmos cilvēkus, kas paņēma šos kredītus. Viņi noteikti domāja, ka viņus piečakarēs un ka kaut kas noteikti nebūs kārtībā, jo tik izdevīgs pakalpojums nevar būt un ja vēl tas piedāvā dažādus bonusus par draugu piesaisti tad kaut kas nav kārtībā. Bet laiks gāja un noteikti, ka palēnām cilvēki redzēja šīs reklāmas un pamazām, pamazām, kāds no viņiem arī pamēģināja šos kredītus un izrādās, ka tie ir tiešām labi un tādā veidā par to pastāstīja saviem draugiem. Pēc tam arī šie cilvēki uzticēdamies viens otram tad pamēģināja šo pakalpojumu un tiešām saprata, ka tas ir izdevīgs. Un tādā veidā tad arī šī ķēdīte auga, līdz sasniedza kritisko masu. Tas nozīmē vienā brīdī pietiekoši daudz cilvēki bija aizņēmušies, lai liktos, ka šis ir pilnīgi pieņemams pakalpojums un to var ņemt ikviens kas to vēlas un tad arī radās kreditoru zelta laiki, kas turpinās vēl līdz šim brīdim.

Sākumā noteikti cilvēkus kas pirmie ņēma šitos ātros aizdevumus nomelnoja un apsmēja, bet laikam ejot tie palika aizvien populārāki un tie, kas pirms tam bija apsmējuši tad lūk paši arī sāka pārdomāt un arī aizņemties, jo redzēja, ka aizvien vairāk un vairāk draugi to dara un iegūst vieglu naudu, kas ir jāatmaksā tikai pēc tam kad jau ir iztērēta. Un šādā veidā tad arī radās šī pūļa ietekme, ko var uzskatīt par stilu vai spiedienu, jo pēc tam jau noteikti kredītu ņemt bija stilīgi un, ja tev pietrūkst nauda labāk paņem kredītu nekā cieties un mēģini naudu sakrāt. Un kreditoriem pat nevajadzēja to tik traki pamudināt, jo cilvēki paši viens otram nodeva šo informāciju un radīja šo pūļa efektu. Un tie, kas no tā visvairāk ieguva ir tieši aizdevēji, kas spēj nopelnīt gandrīz no katra aizdotā kredīts!