Navigation Menu+

Modes izmaksas

Posted on Jan 25, 2015 by in Par visu |

Termins mode var nozīmēt daudz un dažādas lietas sākot no apģērba līdz mēbelēm, bet visām šīm kategorijām ir viena nozīme, un mode ir tas, kas pašlaik ir populārs. Popularitāti var noteikt gan pēc tā, ko cilvēki visvairāk pērk, gan pēc tā, ko viņi iekāro, un kādas preces vai pakalpojuma popularitāte var kāpt un kristies gan no ārēju, gan no iekšēju faktoru ietekmes. Ne par velti kad kaut kas paliek populārs saka, ka tas tagad ir modē, vai arī, kad kāda prece tiek mazāk pirkta, saka, ka tā izgājusi no modes.

Mode cilvēkiem ir interesanta lieta, jo mēs visi vēlamies būt līdzīgi viens otram, un iederēties pūlī, bet savukārt, ja visi būtu pilnīgi vienādi, tad tam atkal būtu pretējs efekts, tāpēc cilvēki, parasti nonāk starp vienādo un atšķirīgo, kur no vienas puses, protams, gribas iederēties, bet no otras gribas atšķirties un parādīt savu individuālo būtību.

Visbiežāk par modi runā tieši saistībā ar apģērbu, un to, kāda veida, jeb stila drēbes pašlaik visvairāk cilvēki nēsā. Ja paskatāmies uz iepriekšējiem gadu desmitiem vai pat simtiem, tad redzams, ka tā sauktā mode ir mainījusies tiešām strauji, un savā veidā šī “mode” atspoguļo tā laika mentalitāti un cilvēku iegribas, kā arī alkas. Modes tendences var tikt veidotas mākslīgi, kad kāds uzņēmums vai uzņēmumu kopums reklamē savu produkciju, rādot cilvēkiem, ka šāda veida apģērbs ir stilīgs un visi tādu grib, vai tā var mainīties arī evolucionāri, kad lēnām no vien cilvēka uz otru šīs tendences pārlec un tādā veidā agri vai vēlu nonāk visu cilvēku redzes lokā. Šī evolucionārā modes mainīšanās parasti ir dabīgs process, un tas tiešām atspoguļo cilvēku būtību, jo, kas, piemēram, hipiju laikos visi sāka nēsāt vieglas un ērta drēbes, tas ļoti labi atspoguļoja cilvēku būtību, ka viņi vēlas būt brīvi un nepiesieti, kā arī darīt ko vien vēlas. Bet, kad mode mainās komerciālu iemeslu pēc, tad tas nemaz nav tik nevainīgi, un parasti kāds uzņēmums vai uzņēmumu kopums ir atbildīgi par šādu modes tendenču izveidi. Visspilgtākā komerciālā mode ir tieši redzama ar dārglietām, jo mūsdienās visās modes skatēs, attēlos un reklāmās, kur tiek reklamēts apģērbs sievietes valkā arī greznus auskarus, gredzenus un cita veida dārglietas, kas pēc tam tad arī tiek vairumā pirktas, jo cilvēki vēlas atdarināt šos reklāmu tēlus.

Šeit tad arī nonākam līdz modes izmaksām, jo šādi komerciāli iespaidotas modes tendences parasti ir dārgas, jo uzņēmumi vēlas nopelnīt un tieši tāpēc arī veido šīs reklāmas. Varam par piemēru ņemt Nike uzņēmumu, kas ir pasaulē viens no zināmākajiem zīmoliem, un šis zīmols veido sportisku kultūru, tādā veidā vedinot cilvēkus uz aktīvo dzīves veidu, un to darot noteikti iegādāties arī Nike apģērbu un apavus. Neviens, jau nesaka, ka aktīva dzīvesveida mudināšana ir slikta lieta, un droši vien, tas nāk cilvēkiem tikai par labu, bet mēs nevaram arī noliegt, ka šādi šis uzņēmums sev piesaista klientus, no kuriem nopelna, un tāda jau arī ir ikviena uzņēmuma galvenā mentalitāte.

Šis raksts ir domāt tam, lai tu varētu padomāt par to, cik daudz iegribu, un iekāres mums tomēr rodas tikai tāpēc, ka esam redzējuši kādu reklāmu vai kā savādāk redzējuši kādu stilīgu lietu. Mēs visi parasti cenšamies iejusties pūlī, pat tad, ja tas nozīmē pirkt dārgas zīmolu drēbes, bet, iedomājieties, kas notiktu ar zīmoliem un drēbju cenām, ja visi sāktu valkāt apģērbu tieši tā lietderībai nevis lai izrādītos?